בניית חנות אינטרנטית – סקירה מלאה

יש לכם מה למכור ברשת? זה הזמן לדעת הכול על הקמתה של חנות אינטרנטית

תוכן עניינים

רכישות באונליין הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהאופן בו אנו רוכשים שירותים ומוצרים בכל תחומי החיים, ומדי שנה, היקף המכירות המקוונות צומח בקצב מסחרר בכל תחומי המסחר והשירותים.

במהלך שנה האחרונה, ההתמודדות עם נגיף הקורונה, הוכיחה לבעלי עסקים רבים את החשיבות והנחיצות בקיומה של פלטפורמה מכירתית ברשת, כאשר אחת מהפלטפורמות הפופולאריות ביותר היא חנות אינטרנטית באמצעותה ניתן למכור שירותים ומוצרים שונים בכל רגע נתון.

מהי חנות אינטרנטית?

חנות אינטרנטית היא למעשה אתר מכירות ברשת המאפשר ביצוע פעולות מסחר אלקטרוני על ידי הגולשים. החנות האינטרנטית מאפשרת לבעליה להציג מוצרים/שירותים שונים הניתנים לרכישה מקוונת, כאשר בכל חנות אינטרנטית כזו או אחרת, קיים ממשק הזמנות המאפשר ביצוע הזמנות ורכישה של מוצרים/שירותים באופן מקוון.

אם כך, מהו תהליך בניית חנות אינטרנטית?

תהליך הקמת חנות אינטרנטית הוא תהליך עבודה שבסופו תוכלו למכור מוצרים ברשת לקהלי יעד שונים בארץ וגם מעבר לים. תהליך עבודה זה מיועד לכל אילו מביניכם המעוניינים למכור מוצרים/שירותים דרך הרשת, ובכך, להגדיל את המכירות בעסק הקיים ו/או לאילו מביניכם המעוניינים לעשות שימוש ברשת כאפיק מכירות מרכזי ויחידי.

כך או אחרת, הפעלתה של חנות אונליין תאפשר לכם ליהנות ממקור הכנסה נוסף או עיקרי. על מנת להבטיח לעצמכם פלטפורמה מכירתית שתאפשר לכם למכור כמה שיותר מוצרים/שירותים באמצעותה, תדרשו לתהליך עבודה מקצועי של חנות אינטרנטית שתחילתו בשלב אפיון אתר.

אפיון חנות אינטרנטית – מה חשוב לדעת?

תהליך הקמתה של חנות אינטרנטית, בדומה לתהליך הקמתו של כל אתר אינטרנט המעוניין לבסס את מעמדו כמוביל תחום או קטגוריה ברשת, חייב להיעשות בהתאם לתהליך אפיון במסגרתו ניתן להגדיר את סוג ואופי המוצרים העתידים להיות משווקים בחנות וקהלי היעד הרלוונטיים לביצוע עסקאות באתר.

כפועל יוצא מכך, לבצע התאמה של השפה הויזואלית של החנות ולהגדיר את מבנה החנות המקוונת, אופן תצוגת המוצרים בחנות, מספר קטגוריות המוצר/שירות ופרמטרים נוספים באמצעותם ניתן ליצר ממשק משתמש נוח וידידותי לשימוש, וזאת לצד לאחר שלב האפיון, ניתן להתחיל בשלב הקמת החנות הכולל בין היתר: עיצוב אתר, פיתוח מערכת ניהול לאתר, הקמת דפי קטגוריות ודפי מוצר, חיבור למערכות סליקה, הטמעת מערכת אבטחה, העלאת מוצרים לדפי הקטגוריות וכדומה.

מה הן העלויות הכרוכות בהקמת חנות אינטרנטית?

הקמת חנות מכירות ברשת כרוכה בעלויות כספיות לא מבוטלות, וזאת לנוכח היקף המערכות הנדרשות גם לצרכי הקמת האתר וגם לצרכי תפעול האתר. בניגוד לאתרי תדמית ברשת, חנויות אינטרנטית מצריכות תפעול שוטף של מערכות לניהול תוכן, מערכות סליקה, מערכות אבטחת מידע ומערכות נוספות.

בנוסף, עיצוב ופיתוח של חנויות אינטרנטיות כרוך בעלויות כספיות גבוהות יותר מהעלויות הנלוות לעיצוב ופיתוח אתרי תדמית בהם מופיע מספר מצומצם של דפי אתר (בדרך כלל: עמוד הבית, אודות, שירותים, מידע כללי וצור קשר) ואילו בחנות אינטרנטית קיים צורך בהקמתם של דפי קטגוריות מוצר ודפי אינטרנט נוספים הייחודיים לאתרי מכירות כגון: תנאי שימוש, מדיניות החזרת מוצרם וכדומה, וזאת לצד דפי האתר הבסיסיים.

יחד עם זאת, חנות אינטרנטית מחיר נקבע בהתאם לאופן בו בחרתם להקים את החנות, כאשר שתי החלופות המרכזיות העומדות לרשותכם כוללות:

  1. הקמת אתר מכירות בעיצוב אישי
  2. בניית אתר מכירות על גבי פלטפורמה קיימת

הקמת אתר מכירות בעיצוב אישי כרוך בעלויות גבוהות יותר מהחלופה השנייה (הקמת חנות ע"ג פלטפורמות קיימות), וזאת לנוכח העובדה שהליך ההקמה כולל גם מיתוג ועיצוב אישי של דפי האתר, וזאת בניגוד לחלופה השנייה במסגרתה עומדות לרשותכם תבניות עיצוב מובנות.

חשוב לדעת: מעבר לעלויות הנדרשות לצרכי פיתוח והקמת חנויות אינטרנטיות, תדרשו להשקעה כספית נוספת הנדרשת בין היתר לקידום החנות ברשת, תפעול מערך ההפצה, תפעול מהלכי שיווק דיגיטלי ותחזוקת האתר ברמה השופטת.

בניית אתר בעיצוב אישי או הקמת חנות באמצעות פלטפורמה קיימת?

אז מה עדיף: בניית אתר בעיצוב אישי או הקמת חנות באמצעות פלטפורמה קיימת? התשובה לשאלה זו, תלויה בין היתר בהיקף המוצרים/שירותים אותם אתם מעוניינים לשווק דרך החנות ובהתאם למסגרת התקציב העומדת לרשותכם לצרכי פיתוח והקמת האתר בשלב הראשון ולצרכי שיווק וקידום האתר בשלב השני.

במקרים בהם מדובר בחנות אינטרנטית קטנה יחסית בה מוצעים למכירה מספר מצומצם של מוצרי מדף, מומלץ להשקיע את מרבית כספיכם בשלבי השיווק והקידום של האתר, ולכן, תוכלו לצמצם את עלויות ההקמה במידה ותבחרו בחלופה השנייה:

הקמת חנות אינטרנטית באמצעות פלטפורמה קיימת. יחד עם זאת, חשוב לזכור שבניית חנות אינטרנטית בעיצוב אישי מעניקה לכם יתרונות שיווקיים הבאים לידי ביטוי גם ברמת המיתוג וגם באופן בו החנות מוקמת – עם מתן דגש מקצועי על כל דרישה ייחודית לצרכי ניהול המכירות שלכם באונליין.

שימו לב- עומדת לרשותכם האפשרות להקים חנות אינטרנטית גם באמצעות זירות מסחר פופולאריות כגון איביי ו-אמזון, אך הדבר כרוך בתשלום עמלות בגין כל מכירה שתתבצע באתר.

חנות אינטרנטית – מה חשוב לדעת על מבנה האתר?

הקמתה של חנות אינטרנטית בכל אחת מהחלופות המרכזיות העומדות לרשותכם, מחייבת אתכם להתייחס למבנה האתר והיררכיית העמודים.

קיימת חשיבות רבה לאופן בו האתר בנוי, וזאת על מנת לאפשר לקהל הגולשים המבקר באתר, לנווט את דרכו בקלות ובנוחות בתוך דפי האתר.

ישנם לא מעט עמודי אינטרנט הכרחיים וחשובים בכל אתר מכירות מקוון וביניהם: מדיניות הפרטיות, מדיניות האתר בנוגע למשלוחים והחזרי מוצרים, תנאי שימוש באתר, הצהרת נגישות וזאת לצד דפי אינטרנט בסיסיים כגון: עמוד אודות ועמוד צור קשר. בנוסף, יש את דפי הקטגוריות ודפי המוצר.

ממשק המשתמש הוא אחד מהממשקים החשובים ביותר בכל אתר מכירות מקוון ולכן קיימת חשיבות רבה להיררכיית העמודים באתר ואופן הניווט באתר. כאשר בונים חנות אינטרנטית, חשוב ומומלץ לשים את הדגש על אופן הניווט באתר "בעיני הגולש" וכך תוכלו להבטיח לעצמכם חווית גלישה מיטבית באתרכם.

מה עוד חשוב לדעת על הקמת חנות אינטרנטית?

חנות אינטרנטית, בדומה לכל אתר אינטרנט אחר, חייבת להיות מותאמת לכל פלטפורמות הגלישה הקיימות, ולכן, קיים הכרח בביצוע פעולה רספונסיבית במסגרתה ניתן להתאים את מבנה האתר לכל סביבת גלישה: גם מהמחשב הנייח וגם מסביבת המובייל.

כמו כן, קיימת חשיבות רבה למתן דגש על מהירות טעינת דפי האתר ועל נראות האתר ונוחות השימוש בו. במסגרת הליך ההקמה, חשוב לשים דגש מקצועי על איכויות תמונות המוצר/שירותים אותם אתם משווקים ועל ניסוחים טקסטואליים מניעים לפעולה.

לצורך כך, אנו ממליצים לכם להשקיע בימי צילום ולצלם מספר רב של תמונות מוצר, וכמו כן, להשקיע בניסוח טקסטים מכירתיים לכל מוצר באמצעותם תוכלו לייחד ולבדל את המוצרים השונים המשווקים על ידיכם.

לסיכום,

הקמת חנות אינטרנטית, תאפשר לכל אחד ואחת מהמשווקים ואנשי העסקים שביניכם, לשווק ולמכור מוצרים באונליין ולהצטרף לזירת המסחר המתפתחת ביותר.

עסקים ובעלי חנויות פיזיות אשר אינם מקדישים זמן, משאבים ומחשבה לצורך הקמת חנויות וירטואליות, עלולים למצוא את עצמם מחוץ למשחק במהלך השנים הקרובות, וזאת לנוכח העבודה הפשוטה שהיקף מכירות האונליין הולך וגדל משנה לשנה ואם אתם לא שם אז אתם עלולים לפספס הזדמנות ממשית למכירה בכל רגע נתון.

ידע הוא כוח.

כאן המקום ליהנות ממידע שימושי שיעזור לכם לעשות סדר בכל ה-do’s and don’ts הדינמיים של הג’ונגל הדיגיטלי, שמשתנה כל הזמן. הבלוג מלא במידע שימושי שהכינו לכם המומחים שלנו, קחו אותו

קידום אתרי וורדפרס

בעלי אתר וורדפרס כזה או אחר אצלנו בבונובו תוכלו ליהנות ממגוון רחב של שירותים מקצועיים המיועדים למטרות קידום אתרי וורדפרס

קראו עוד
כאן לכל שאלה
היי 👋
אנחנו פה לעזור