קידום אתרים ברוסית: כל מה שחשוב לזכור

תוכן עניינים

אין ספק שרוסיה ממוקמת במיקום גבוה ברשימת המדינות המרתקות בעולם. זוהי מעצמה עצומה שמאוכלסת ב-150 מיליון אנשים, שיותר מ-12 מיליון מהם חיים בבירת המדינה – מוסקבה. באופן שאינו מפתיע, רוסית היא השפה הרשמית ברוסיה, וכתובה בכתב אזרחי, דפוס פשוט של השפה הקירילית. 

עובדה זו משפיעה באופן משמעותי על שוק המסחר האלקטרוני המקומי, וכתוצאה מכך גם על תהליכי קידום אתרים ברוסית.

קידום אתרים ברוסית: על מה יש להציב את הדגש?

בעלי עסקים שמעוניינים שהאתר שלהם או החנות המקוונת שלהם תיכנס לשוק המסחר האלקטרוני הרוסי, צריכים לזכור היטב חשוב: לגוגל אין מונופול ברוסיה. 

יאנדקס, המקבילה הרוסית של גוגל, חיונית לתהליך קידום אתרים ברוסית, ומנוע חיפוש זה עדיין נותר עד היום הכלי המשמעותי והפופולרי ביותר בכל הנוגע לשיטות שיווק דיגיטלי ברוסיה, לכן תהליך שיווק באינטרנט ברוסיה, מתמקד במנוע החיפוש הזה.

10 שיקולים שמשפיעים על מיקומי אתרים ב-Yandex

עקרונות קידום אתרים ברוסית להשגת מיקומים ב-Yandex דומים מאוד לעקרונות המיושמים על ידי גוגל, וצוות של סוכנות מקדמי אתרים ברוסית בקיאים בתהליכים והשלבים הנדרשים לביצוע להשגת תוצאות מעולות:

1. תוכן לקידום אתרים 

הביטוי "התוכן הוא המלך" נכון לתהליכי שיווק באינטרנט ברוסית ובכל מקום בעולם, והכלל הזה נכון גם לתהליכי קידום אתרים ברוסית. 

בחירת מילות המפתח והטמעתן המיומנת בתוכן האתר על ידי מומחי קידום אתרים חשובה, אבל לאיכות התוכן יש אפילו חשיבות גבוהה יותר.

2. אופטימיזציה טכנית לאתר

תהליך של קידום אתרים טכני ברוסית מבוסס על ביצוע הצעדים הדרושים לאופטימיזציה של האתר, ומתמקדים בעיקר בהפיכת האתר לזמין לסורקים, על מנת שיוכלו לבחון את תוכנו.

3. קידום אתרים מקומי

יאנדקס מציבה דגש משמעותי על קידום אתרים מקומי, ולכן צוות של סוכנות קידום אתרים מאבחן את המיקומים שמהם מגיעות השאילתות של הגולשים, שכן מלכתחילה מנוע החיפוש בודק שאילתות מאותו אזור.

4. שיקולים מסחריים

קידום אתרים ברוסית מבוסס על הצורך להרוויח את האמון של הסורקים של מנועי החיפוש של יאנדקס. מידע על החברה, שיטות תשלום או משלוח ומחירים, הוא מידע מוערך מאוד, ויותר מזה, רמת האמון של יאנדקס מושפעת גם מביקורות וחוות דעת של משתמשים וגולשים.

5. שיקולים התנהגותיים

הסורקים של יאנדקס מתמקדים בפעילויות המשתמשים ובזמן השהות שלהם אתר. נתונים אלו רלוונטיים במיוחד כאשר קידום אתרים ברוסית נדרש עבור חנויות מקוונות.

6. ניווט באתר

בדומה לגוגל, Yandex מעדיפה מבנה פשוט והיררכי שמובן למשתמשים ולסורקים. חשוב להבין גם שלניווט באתר יש השפעה ניכרת על קישורים פנימיים, שמסייעים למנוע החיפוש להוסיף את הדף לאינדקס.

7. עיצוב האתר

עיצוב אתרים ברוסית משפיע ישירות על האופן שבו הסורקים של מנוע החיפוש מתייחסים לאתר, אבל העיצוב חשוב גם כאשר מקדמי אתרים ברוסית בוחנים את התפיסה ההתנהגותית של האתר, על ידי המשתמשים בו.

8. צפיפות מילות המפתח

בנקודה זו, יאנדקס מקפידה על הנחיות וכללים ברורים: אסור שהשימוש במילות המפתח בתוכן האתר יתפוס יותר משישה אחוזים מהתוכן.

9. גיל הדומיין

כמו בגוגל, גם ביאנדקס, ככל שלדומיין של האתר יש ותק ארוך יותר, כך הוא הופך להיות אמין יותר עבור מנוע החיפוש.

10. קישורים חיצוניים

יאנדקס פיתחה אינדקס משלה, שמטרתו לקבוע את הכמות והאיכות של קישורים חיצוניים לאתר, ולדרג אותו בהתאם.

כמה מילים על google.ru

במהלך ביצוע תוכנית קידום אתרים ברוסית, מומחי שיווק באינטרנט מקפידים להתאים את האופטימיזציה של האתר גם לגוגל. למרות שמנוע חיפוש זה אינו פופולרי כל כך במדינה זו, המצב השתנה בשנת 2019, וגוגל הפכה להיות פופולרית יותר ויותר גם ברוסיה, כך שחשוב להבין את ההשלכות על תהליכי שיווק באינטרנט ברוסית.

צוות קידום אתרים מתאים את פעילויות הקידום ליאנדקס ולגוגל. כלומר, מספר משתמשי גוגל ברוסית מושפע באופן משמעותי ממכשירים ניידים עם אנדרואיד ששולטים בקרב משתמשים דוברי רוסית, במיוחד בקרב הצעירים.

לא מתמקדים במכירות בלבד. מספרים סיפור

פרסום ברשתות החברתיות ברוסיה חייב להיות מותאם לקבוצת היעד של העסק, ושיטה זו חיונית להנעת עסקים. אבל מקדמי אתרים ברוסית יודעים שהרוסים רגישים במיוחד למודעות פרסומת אגרסיביות והפניה ברורה למותגים.

לכן מגמת קידום אתרים ברוסית ברשתות החברתיות מתמקדת בפרסום תמונות וסרטונים של אירועים על מנת לשמור על תדמית פעילה ועקבית של מותגים, מתוך הבנה שהקהל הרוסי אינו נמשך לפרסום ישיר, אלא לרוח ולסיפור שהמותג נושא. הרוסים סקפטיים כלפי כל מה שחדש להם, ואינם משתכנעים בקלות.

קידום אתרים ברוסית כולל שיווק ברשתות החברתיות לשם יצירת קשרים משמעותיים עם קהל היעד, לא רק על מנת לעמוד בדרישות השיווק המינימליות, אלא גם כדי ליצור קשר אנושי שיוביל את הקהל לתת אמון במותג.

כמה מילים לסיום

רוסיה היא שוק חזק שמאפשר לעסקים להתרחב עם קידום אתרים בינלאומי. למרות שההצלחה בשוק הרוסי עשויה להיות מעט מאתגרת, היא אינה בלתי אפשרי. עם מומחי קידום אתרים שנוקטים בגישה יצירתית, טקסטים כתובים היטב ותוכנית מקיפה ומפורטת של קידום אתרים ברוסית, ניתן להיכנס למסחר האלקטרוני המקומי. 

יש להקפיד על התאמה מושלמת של האתר לגוגל וליאנדקס, מכיוון ששני מנועי החיפוש האלה חזקים באותה מידה במדינה זו. בסופו של דבר, מאמצי שיווק באינטרנט ברוסית שווים את ההשקעה, והרווחים מהתהליכים גבוהים באופן שאינו פרופורציונלי ביחס לעלויות המושקעות.

ידע הוא כוח.

כאן המקום ליהנות ממידע שימושי שיעזור לכם לעשות סדר בכל ה-do’s and don’ts הדינמיים של הג’ונגל הדיגיטלי, שמשתנה כל הזמן. הבלוג מלא במידע שימושי שהכינו לכם המומחים שלנו, קחו אותו

קידום אתרי וורדפרס

בעלי אתר וורדפרס כזה או אחר? אצלנו בבונובו, תוכלו ליהנות ממגוון רחב של שירותים מקצועיים המיועדים למטרות קידום אתרי וורדפרס בדרך היעילה, המהירה והנכונה ביותר.

קראו עוד

גוגל אנליטיקס 4 – המדריך המלא שיעשה לכם סדר.

בחודש אוקטובר 2020, חברת גוגל הכריזה באופן רשמי על השקת גוגל אנליטיקס 4 – הגרסה החדשה והמשופרת של יוניברסל אנליטיקס. גרסה זו מבוססת על מערכת App + Web property אותה חשפה גוגל באמצע שנת 2019, והיא משלבת בתוכה מגוון רחב של הרחבות ושיפורים בהשוואה לגרסה הקודמת. החל מיולי 2023, הגרסא ה"ישנה" של גוגל אנליטיקס (היוניברסל) תרד מהאוויר וגוגל אנליטיקס 4 יהיה ברירת המחדל. אז על מנת להבין מהם השיפורים והיכולות של גוגל אנליטיקס דור 4, "נצלול" לרגע למושגי יסוד בסיסיים וננסה להבין מה זה גוגל אנליטיקס בכלל.

קראו עוד

כל מה שצריך לדעת על On-site SEO ו-Off-site SEO

בעולם השיווק הדיגיטלי, SEO הוא הנשק הסודי שלך להצלחה באינטרנט. זוהי האומנות של אופטימיזציה של תוכן האינטרנט שלך כך שיוצג בגאון בתוצאות החיפוש ויכה הדים בדיוק איפה שהקהל שלך נמצא. אם נצלול לעומקה של תורת ה-SEO נמצא שכל אלמנט באתר שלנו, ממילות מפתח ועד חווית משתמש, מכילים את המפתח להעלאת ביצועי האתר שלך, וכדאי לנו להתעסק, להעמיק ולהחכים בתחום.

קראו עוד
מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח: המדריך המקיף למחקר מילות מפתח

בעוד ש-SEO מוצג לעתים קרובות כרשת מורכבת של פעולות טכניות ואלגוריתמים המשתנים ללא הרף, אנחנו כאן כדי לפשט זאת. במאמר זה ננווט במבוך של קידום מילות המפתח, ובסופו של דבר לא רק תהיה לכם הבנה ברורה של הנושא אלא גם ידע מעשי כדי לשפר את הנראות של האתר שלכם, ולהתחיל לטפס במדרגות הקידום והדירוג. 

קראו עוד
קישורים חיצוניים

מה זה קישורים חיצוניים (Backlinks) ולמה צריך אותם?

הרשת בנויה מאינספור דפים שמקושרים, לפעמים, אחד לשני ומובילים זה לזה. אבל מה שאנחנו לא תמיד מבינים הוא שהקישורים האלה הם הרבה יותר מסימני דרך, הם כלים שיכולים לסייע לכם לקדם את האתר שלכם בצורה שלא ניתנת לשיעור. איך בדיוק? תנו לנו להסביר לכם. 

קראו עוד
כאן לכל שאלה
היי 👋
אנחנו פה לעזור