שיפור יחס המרה – CRO

מה זה יחס המרה? איך מודדים אותו ומה הן הפעולות הנדרשות למטרות שיפור יחס ההמרה? כל מה שצריך וחשוב לדעת על שיפור יחס המרה במאמר שלפניכם.

תוכן עניינים

מה זה יחס המרה? איך מודדים אותו ומה הן הפעולות הנדרשות למטרות שיפור יחס ההמרה? כל מה שצריך וחשוב לדעת על שיפור יחס המרה במאמר שלפניכם.

Conversion Rate או יחס המרה בעברית, הוא מונח שיווקי באמצעותו ניתן לאמוד את היחס שבין כמות המתעניינים בשירות או מוצר מסוים לבין מספר המתעניינים המבצעים פעולה ממשית המקדמת אותם לרכישת המוצר/שירות.
בהקשר של עולמות השיווק הדיגיטלי, יחס המרה הוא היחס הנמדד בין כמות הגולשים המבקרים באתר מכירות או כל אתר/דף אינטרנט אחר לבין כמות פעולות הגלישה אשר בוצעו על ידי כל אחד ואחת מהגולשים, כאשר כל פעולת גלישה מגדילה את הסיכוי לביצוע פעולת המרה מכוונת.

בין יתר פעולות ההמרה המכוונות הנפוצות ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי נכללות פעולות ההמרה הבאות:

  • הצטרפות הגולש/ת לרשימת תפוצה
  • הצטרפות הגולש/ת למועדון הלקוחות
  • הורדת טפסים/קבצים מתוך האתר
  • השארת פרטי התקשרות ("ליד")
  • יצירת קשר ישיר עם נציגי האתר
  • רכישת מוצרים/שירותים

כיצד מודדים יחס המרה?

Conversion Rate בעולמות השיווק הדיגיטלי, נמדד באחוזים, כאשר היחס בין מספר הגולשים באתר לבין מספר פעולות ההמרה ניתן לבדיקה ומדידה מדויקת באמצעות מערכות נתונים שונות כגון גוגל אנליטיקס ושימוש במפות חום (Hotjar לדוגמא) המאפשרות לכם לנטר את תנועת הגולשים באתר ולהבין איזה שירותים או מידע הם מחפשים באתר.

יחס המרה טוב או מוצלח, הוא מדד משתנה בהתאם לסוג ואופי האתר ובהתאם לפעולות ההמרה הנדרשות.
במקרים בהם מדובר בפעולת המרה מסוג רכישת מוצרים/שירותים באתרי מסחר אלקטרונים, יחס המרה מוצלח הינו בין 4 ל- 8 אחוזים, ובמקרים בהם מדובר בפעולות המרה מסוג: השארת פרטים או הצטרפות לרשימת תפוצה/מועדון לקוחות, יחס המרה מוצלח נע בין 15 ל-30 אחוזים.

מהו שיפור יחס המרה?

Conversion Rate Optimization (שיפור יחס המרה) או בקיצור CRO, הוא מונח מקצועי מעולמות השיווק הדיגיטלי, המתייחס למכלול הפעולות היזומות הנדרשות לצרכי שיפור חווית המשתמש באתר המיועד, וזאת על מנת להאריך את משך שהיית הגולשים באתר, דבר המגדיל באופן משמעותי את היקף פעולות הגלישה וכפועל יוצא מכך גדל גם הסיכוי לביצוע פעולות המרה על ידי הגולשים.

על פי מחקרים שונים בתחום הרגלי הגלישה, נמצא כי ככל שהגולש הממוצע שוהה באתר מסוים למשך זמן ממושך יותר, כך גדלים הסיכויים שהוא יבצע פעולת המרה כזו או אחרת במהלך שהייתו באתר.

בין יתר הפעולות אותן ניתן לנקוט לצורך העצמת חוויית המשתמש ובכך לפעול למטרות שיפור יחס המרה נכללות פעולות כגון:

התאמה רספונסיבית של האתר גם לסביבת הנייח וגם לסביבת המובייל

למעלה ממחצית מתנועת הגולשים ברשת האינטרנט, מתבצעת כיום מסביבת המובייל (טלפונים חכמים, טאבלטים, מחשביים ניידים וכו).
לכן, קיימת חשיבות רבה למתן אפשרות לגלישה מיטבית מכל מכשיר ובכל מקום.

שיפור יחס המרה ע"י תפריט ניווט ידידותי וקל לתפעול

ככל שהגולש הממוצע יצליח "למצוא את ידיו ורגליו" בתוך דפי האתר במהירות וביעילות, כך הוא יוכל לנווט את דרכו באתר ולבצע יותר פעולות גלישה אשר יובילו אותו בשלב כזה או אחר לבצע פעולת המרה נדרשת.

עולם תוכן עשיר ישפר המרות

גולשים הנכנסים לאתר שלכם מצפים למצוא את עולמות התוכן אותם הם מחפשים ואין זה משנה אם מדובר במידע אינפורמטיבי על השירותים/מוצרים המופיעים באתר או בקבלת טיפים ועצות הקשורים לתחום העיסוק העיקרי של האתר.
הקפדה יתרה על עולמות תוכן עשירים ואינפורמטיביים באתר, תאריך את משך השהייה של הגולשים ותקרב אותם לביצוע פעולות המרה כאלו ואחרות.

שיפור יחס המרה דרך קריאה ברורה ובולטת לפעולה

על מנת לעודד גולשים לבצע פעולות המרה כאלו ואחרות, אתם חייבים לשלב בכל אחד מדפי האתר (או בעמודים המרכזיים בו) מספר קריאות לפעולה באמצעות באנרים בהם מופיע כיתוב משכנע להנעה לפעולה.

שימוש במודלים מעודדי אינטראקציה

צ'ט אונליין עם נציגי האתר, כפתורי לחיצה וגלריית וידאו 360 מעלות, כל אלו ועוד הם מודלים באמצעותם תוכלו לעודד את הגולשים לבצע פעולות אינטראקטיביות באתרכם.

שימוש בשאלונים, סקרים וביקורות

ככל שתדעו יותר מה הגולשים שלכם מחפשים ומבקשים למצוא באתרכם, כך תוכלו לספק להם את המענה הרחב והטוב ביותר, ולכן, אל תהססו לשלב סקרי דעת קהל באתר, לאפשר לגולשים להעביר ביקורת (חיובית ושלילית כאחד) ולבקש מהם לענות על שאלונים שונים אשר נועדו לשפר את חוויית הגלישה.

פעולות אלו ונוספות מהוות את האמצעי היעיל והמיידי לשיפור מדדי יחס המרה לאורך זמן, כאשר שילוב פעולות ניטור ומעקב תמידי אחר תנועת הגולשים באתר, יסייע לכם להבין כיצד לגרום לקהל הגולשים להאריך את משך שהייתם באתר, לבצע יותר פעולות גלישה ובסופו של דבר לבצע פעולת המרה כזו או אחרת.

שינויים גדולים באתר או תיקונים "קלים"?

על מנת להוביל שיפור מתמיד של יחס ההמרה באתרכם, תדרשו להתמקד בחוויית המשתמש, ולכן, התשובה לשאלה המופיעה לעיל, תלויה במבנה ונראות האתר במצבו הנוכחי.
במקרים מסוימים, תדרשו לבצע מגוון רחב של שינויים לצורך יישום הפעולות המקדמות שיפור ביחס ההמרה ולעיתים תדרשו לבצע תיקונים ושיוניים מינוריים באתר לצורך השגת המטרה.
כך או אחרת, חשוב ומומלץ להסתייע בשירותיהם של אנשי מקצוע וחברות מעולמות השיווק הדיגיטלי על מנת לפעול בכל דרך אפשרית למיטוב חווית המשתמש באתר ולשיפור מתמיד ביחס ההמרה.

שימו לב – התנאי הבסיסי והראשון לשיפור יחס המרה הוא הגברת התנועה לאתר, וזאת לנוכח המתמטיקה הפשוטה לפיה: ככל שיותר גולשים יבקרו באתרכם, כך מספר הגולשים המבצעים פעולות המרה יגדל בהתאמה, ולכן, קידום אורגני וממומן ותפעול קמפיינים ממוקדים ברחבי הרשת, מהווים מערך שיווק דיגיטלי הנחוץ לכל אחד ואחת מביניכם המעוניין לשפר את יחס ההמרה.

ידע הוא כוח.

כאן המקום ליהנות ממידע שימושי שיעזור לכם לעשות סדר בכל ה-do’s and don’ts הדינמיים של הג’ונגל הדיגיטלי, שמשתנה כל הזמן. הבלוג מלא במידע שימושי שהכינו לכם המומחים שלנו, קחו אותו

קידום אתרי וורדפרס

בעלי אתר וורדפרס כזה או אחר? אצלנו בבונובו, תוכלו ליהנות ממגוון רחב של שירותים מקצועיים המיועדים למטרות קידום אתרי וורדפרס בדרך היעילה, המהירה והנכונה ביותר.

קראו עוד

גוגל אנליטיקס 4 – המדריך המלא שיעשה לכם סדר.

בחודש אוקטובר 2020, חברת גוגל הכריזה באופן רשמי על השקת גוגל אנליטיקס 4 – הגרסה החדשה והמשופרת של יוניברסל אנליטיקס. גרסה זו מבוססת על מערכת App + Web property אותה חשפה גוגל באמצע שנת 2019, והיא משלבת בתוכה מגוון רחב של הרחבות ושיפורים בהשוואה לגרסה הקודמת. החל מיולי 2023, הגרסא ה"ישנה" של גוגל אנליטיקס (היוניברסל) תרד מהאוויר וגוגל אנליטיקס 4 יהיה ברירת המחדל. אז על מנת להבין מהם השיפורים והיכולות של גוגל אנליטיקס דור 4, "נצלול" לרגע למושגי יסוד בסיסיים וננסה להבין מה זה גוגל אנליטיקס בכלל.

קראו עוד

כל מה שצריך לדעת על On-site SEO ו-Off-site SEO

בעולם השיווק הדיגיטלי, SEO הוא הנשק הסודי שלך להצלחה באינטרנט. זוהי האומנות של אופטימיזציה של תוכן האינטרנט שלך כך שיוצג בגאון בתוצאות החיפוש ויכה הדים בדיוק איפה שהקהל שלך נמצא. אם נצלול לעומקה של תורת ה-SEO נמצא שכל אלמנט באתר שלנו, ממילות מפתח ועד חווית משתמש, מכילים את המפתח להעלאת ביצועי האתר שלך, וכדאי לנו להתעסק, להעמיק ולהחכים בתחום.

קראו עוד
מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח: המדריך המקיף למחקר מילות מפתח

בעוד ש-SEO מוצג לעתים קרובות כרשת מורכבת של פעולות טכניות ואלגוריתמים המשתנים ללא הרף, אנחנו כאן כדי לפשט זאת. במאמר זה ננווט במבוך של קידום מילות המפתח, ובסופו של דבר לא רק תהיה לכם הבנה ברורה של הנושא אלא גם ידע מעשי כדי לשפר את הנראות של האתר שלכם, ולהתחיל לטפס במדרגות הקידום והדירוג. 

קראו עוד
קישורים חיצוניים

מה זה קישורים חיצוניים (Backlinks) ולמה צריך אותם?

הרשת בנויה מאינספור דפים שמקושרים, לפעמים, אחד לשני ומובילים זה לזה. אבל מה שאנחנו לא תמיד מבינים הוא שהקישורים האלה הם הרבה יותר מסימני דרך, הם כלים שיכולים לסייע לכם לקדם את האתר שלכם בצורה שלא ניתנת לשיעור. איך בדיוק? תנו לנו להסביר לכם. 

קראו עוד
כאן לכל שאלה
היי 👋
אנחנו פה לעזור