המדריך המלא לבניית קישורים חיצוניים ב2024

בניית קישורים
תהליך בניית קישורים חיצוניים (backlinks) הוא מהתהליכים החשובים ביותר אשר ישיפיעו באופן מיידי על "דירוג ה-SEO" של האתר שלכם. בניית קישורים איכותית תשפיע באופן ישיר על כמות התנועה שנכנסת אליו ועל כמות ההמרות. אז עכשיו אחרי שהבנו כמה בניית קישורים היא דבר חשוב – איך באמת בונים קישורים איכותיים שיהוו בסיס קידומי (אורגני) איכותי שיחזיק לאורך זמן?

תוכן עניינים

לא משנה עם איזה איש מקצוע בתחום השיווק תדברו, כולם יוכלו להסכים לפחות על משפט אחד: אין שיווק טוב יותר מאשר הפניות מגורם אמין. בין אם מדובר על הפניה מחבר קרוב, מבן משפחה או מאיש מקצוע – אנשים נוטים להאמין יותר להפניות מאשר למידע שהם מוצאים בעצמם. 

זה בדיוק ההיגיון שפועל גם בנוגע לאתרים שלכם. אתם יכולים לתת המון ערך וידע ללקוחות – אבל כל עוד אין גורם ״מוסמך״, או מהימן, שמקשר אליכם – האמינות שלכם נפגמת. 

זה ההיגיון שבו משתמשים מנועי החיפוש כאשר הם מחשבים את דירוג ה-SEO שלכם, ולכן פרופיל הקישורים החיצוניים שלכם הוא חשוב מאין כמותו. בסופו של יום מדובר על בניית קישורים שמחברים אתר אחד לאחר, ומאותתים למנועי חיפוש כמו גוגל שהתוכן שאליו האתר מקושר הוא גם בעל ערך וגם מהימן. אסטרטגיות SEO מוצלחות מסתמכות על ניטור קישורים חיצוניים כאלה ומיקסום שלהם.

איך בודקים את פרופיל הקישורים החיצוניים שלכם? טוב ששאלתם – בואו נסביר. 

הבסיס לבניית קישורים – מי מקשר אליכם?

ניטור הקישורים החיצוניים לאתר שלכם הוא היבט מכריע בניהול הנוכחות המקוונת שלכם. כדי לבדוק את הקישורים החיצוניים לאתר אפשר להשתמש בכלים כמו Google Search Console ו- Ahrefs Webmaster Tools. הכלים הללו מספקים נתונים חשובים לא רק על המספר אלא גם על איכות הקישורים שהאתר שלך מקבל.

אנחנו אוהבים לראות שמפנים אלינו, ואנחנו אוהבים לראות שהקישורים מגיעים מדפי אינטרנט רלוונטיים לתחומים שבהם אנחנו מתעסקים – אבל יש עוד דבר חשוב שאנחנו נשמח לראות תמיד: מה אחרים עושים. 

לבחינת הקישורים החיצוניים לאתר של מתחרה, Ahrefs מציעה בודק קישורים חיצוניים בחינם – משאב רב ערך במהלך בניית אסטרטגיה שיווקית שיכול לעזור לכם להשיג יתרון תחרותי. עם זאת, אנו בבונובו מספקים פתרון מתקדם יותר. מערכות הניתוח שלנו והגישה המשולבת שלנו מטפחות הבנה מקיפה יותר של הקישורים החיצוניים שלכם אל מול המתחרים, ומציעות תובנות מפורטות שלעתים קרובות אינן מורגשות מהכלים שהוזכרו לעיל.

מציאת הקישורים החיצוניים של המתחרים שלכם יכולים להוביל לתובנות חשובות גם על ביטויי המפתח שכדאי לכם להתחרות עליהם, כמו גם אתרים מהימנים ששווה לכם לחדור אליהם כדי לקבל מהימנות מקסימלית על התחומים שבהם אתם מתעסקים. הדשא של השכן לא רק ירוק יותר, הוא גם מלא בתובנות חשובות שיהפכו את הדשא שלכם לירוק באותה מידה – או יותר. 

בניית קישורים
בניית קישורים לבונובו

מה הופך קישור חיצוני לכזה שאנחנו נרצה שיפנה אלינו?

כמו שלא היינו רוצים לקבל הפניה מכולם, כך גם עם קישורים אחוריים. כלומר, אם יפנה אלינו איזה נוכל, למשל – הדבר רק יזיק לשם שלנו, הלא כך? בדיוק באותה המידה אנחנו רוצים לראות שהאתרים שמפנים אלינו הם בעלי דירוג גבוה ורלוונטי כדי שישפיעו עלינו לחיוב, ולא לרעה. 

האיכות של קישור חיצוני יכולה להכתיב את הערך שלו. בעיקר הסמכות של הדף המקשר חזרה לתוכן שלכם. הסמכות הזו היא גורם מרכזי שקובע את איכותו של קישור חיצוני. הבנה של סמכות ברמת הדף יכולה לספק נתונים ותובנות חשובות לגבי האופן שבו מנועי חיפוש עשויים לראות את הקישור שלך.

לא ניתן להדגיש יתר על המידה את החשיבות של הרלוונטיות עצמה לתוכן שלכם. קישורים חיצוניים רלוונטיים נתפסים לעתים קרובות כאמינים יותר, בעלי אחוז נטישה נמוך יותר ומאותתים לאלגוריתמי החיפוש שהתוכן שלכם? איכותי. 

ואם אנחנו כבר מדברים על התוכן, חשוב להזכיר גם את מילת הקישור! לא, לא מילת הקישור במשפטים שאתם כותבים בתוכן שלכם, אלא טקסט העוגן הלחיץ (Anchor text) שהוא למעשה הקישור שמקשר אליכם. אם המילה מתיישרת עם אסטרטגיית מילות המפתח שלכם – מה טוב! כך אתם קובעים את עצמכם כבעלי סמכות בנושא, ומעלים את הדירוג שלכם גם בפרופיל הקישורים וגם בפרופיל ה-SEO הכולל.

ככה מתחילים עם בניית קישורים:

החיפוש אחר השגת קישורים חיצוניים נוספים כרוך בכמה טקטיקות, ולא את כולן נשתף אתכם היום – כי אם נתחיל לעשות את זה לא נסיים לעולם את המאמר הזה. אבל תנו לנו להזכיר לכם את הכלים המשמעותיים ביותר:

  1. טקטיקת גורדי השחקים: טכניקת גורדי השחקים היא טקטיקה לבניית קישורים לקידום אתרים הכוללת מציאת תוכן תחרותי שאתרים אחרים מקשרים אליו, יצירת תוכן טוב יותר, ואז עידוד אתרים לקשר אליך במקום זאת. בעלי אתרים רוצים לקשר למשאבים הטובים ביותר הרי, ואם תספקו להם את התוכן הזה, תזכו בהפנייה. מה שמוביל אותנו גם לנקודה הבאה:
  1. קישורים שבורים: אחת מהשיטות המורכבות ליישום – אבל מהיעילות ביותר. חפשו ומצאו קישורים שבורים באתרים בעלי תוכן רלוונטי, והציעו להם ״לתקן״ את הקישור השבור באמצעות הפנייה אליכם. כתבו תוכן שרלוונטי למילת הקישור באתר, ושלחו את דף התוכן להנהלת האתר עם הקישור השבור. במידה והצלחתם? קיבלתם הפנייה איכותית במיוחד. 
  2. מומחה אורח: בעולם של פודקאסטים, בלוגים ווובינרים – יש לכם בהחלט מקום לתפוס כמומחים בתחומכם. לא צריך בהכרח לפתוח וובינר או פודקאסט משל עצמכם, אבל מספיק להתארח באחד בנושא רלוונטי שיפנה לאתר שלכם כדי לקבל קישור חיצוני איכותי במיוחד.

ככה לא משיגים תוצאות טובות:

קיצורי דרך הם אף פעם לא הדרך הנכונה כשמדובר בעבודת SEO. זכרו שמדובר כאן בריצת מרתון, ולא בספרינט קצר. לכן – כל מה שמריח כמו קיצור דרך? כנראה מביא איתו בורות בכביש שמהן כדאי להימנע. 

  1. קישורים באיכות נמוכה: כמו שאמרנו קודם, אנחנו לא היינו רוצים לקבל הפניות מנוכלים למשל, נכון? כך גם הקישורים שלנו צריכים להגיע רק מגורמים מהימנים ובעלי סמכות. אין לנו סיבה להתעקש על הפניה מאתר שאינו אתר איכותי, להיפך – זה רק יפגע בנו.
  2. מיקום גרוע: המיקום של הלינק הוא לא פחות חשוב מאשר הקיום שלו. אם הלינק נמצא בתחתית הדף, אחרי קישורים אחרים ועם המון טקסט מעליו – רמת הקישור תהיה נמוכה ולא תביא איתה את התוצאות הרצויות. עדיף לא לפרסם לינק בכלל מאשר לפרסם לינק במיקום גרוע.
  3. הימנעו מנושאים שאינם קשורים: בין היתר, אחוז הנטישה של המבקרים דרך הקישורים הוא אחד מהגורמים שקובע את ציון איכות ההפנייה. אם לא תמנעו מקישורים ממקומות שאינם קשורים אליכם, אחוזי הנטישה רק יגדלו והציון שלכם ירד בהתאמה. 

תנו לנו לעזור – הגישה של בונובו לבניית פרופיל קישורים איכותי

אנו בבונובו תומכים בגישה הוליסטית לניהול ותחזוק עבודת השיווק הדיגיטלית על המותג שלכם. למה אנחנו מאמינים בה כל כך? מהסיבה הפשוטה ביותר: אין נדבך אחד חשוב יותר מהשני – כל הכלים שעומדים לרשותינו צריכים להיות מנוצלים בצורה האופטימלית כדי ליצור התקדמות קונסיסטנטית ומנצחת. 

לכן אין די רק בפרופיל קישורים חיצוניים נרחב ומוצלח, למרות שהוא בהחלט חשוב בתמהיל הכולל, וחשוב להבין את כל ההיבטים של השיווק הדיגיטלי ולנצל אותם כראוי: החל מקידום אורגני וקידומים ממומנים, דרך עבודה ברשתות החברתיות ועד לשיווק מבוסס תוכן. כל אלה הולכים יד ביד כדי ליצור נוכחות דיגיטלית שאנשים ירצו להפנות אליה. זה אמנם לא מאוד פשוט, אבל זה בהחלט הגיוני, לא? 

צרו איתנו קשר, ותנו לנו לעזור לכם לעבוד לא רק על פרופיל הקישורים החיצוניים שלכם – אלא על כלל הנוכחות, וביחד נוכל להגיע לתוצאות שלא חשבתם שיהיו אפשריות בכלל. 

ידע הוא כוח.

כאן המקום ליהנות ממידע שימושי שיעזור לכם לעשות סדר בכל ה-do’s and don’ts הדינמיים של הג’ונגל הדיגיטלי, שמשתנה כל הזמן. הבלוג מלא במידע שימושי שהכינו לכם המומחים שלנו, קחו אותו

קידום אתרי וורדפרס

בעלי אתר וורדפרס כזה או אחר אצלנו בבונובו תוכלו ליהנות ממגוון רחב של שירותים מקצועיים המיועדים למטרות קידום אתרי וורדפרס

קראו עוד
כאן לכל שאלה
היי 👋
אנחנו פה לעזור