מחקר מילות מפתח: המדריך המקיף למחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח
בעוד ש-SEO מוצג לעתים קרובות כרשת מורכבת של פעולות טכניות ואלגוריתמים המשתנים ללא הרף, אנחנו כאן כדי לפשט זאת. במאמר זה ננווט במבוך של קידום מילות המפתח, ובסופו של דבר לא רק תהיה לכם הבנה ברורה של הנושא אלא גם ידע מעשי כדי לשפר את הנראות של האתר שלכם, ולהתחיל לטפס במדרגות הקידום והדירוג. 

תוכן עניינים

אין ספק שקידום אתרים הוא הכרח שאי אפשר לחמוק ממנו בשנים האחרונות. עם ריבוי האתרים אונליין, הרי ברור שאנחנו נצטרך לבצע פעולות אקטיביות של ממש כדי לבלוט, להימצא ולמשוך משתמשים אלינו. ובתוך כל התורה הזו של קידום אתרים, ישנו מונח אחד שמכיל את המפתח לפתיחת ההצלחה המקוונת: SEO. אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization). והאופטימיזציה הזו אינה קוד מסתורי; מדובר בשילוב של איסוף נתונים, אסטרטגיה ויצירתיות שיכולים להניע את האתר שלכם לראש התוצאות של מנועי החיפוש. כל תפקיד שיווק מרכזי, גם אם התפקיד אינו תפקיד טכני במהותו, דורש הבנה יותר מבסיסית בתחום, ובשביל זה אנחנו כאן. המדריך המקיף הזה למחקר מילות מפתח הוא המפתח שלכם להבנה.

מילות מפתח: אבני הבניין של קידום אתרים

בלב קידום אתרים טמונות מילות מפתח. אלו המילים והביטויים, או שאילתות, שאנשים מכניסים למנועי החיפוש כדי למצוא מידע. דרך מילות המפתח הללו אנשים מצפים לחפש ולמצוא אתכם, ואם אתם תכירו את מילות המפתח הנכונות תוכלו לשלוט בזרימת התנועה אליכם בצורה מדויקת וטובה הרבה יותר. שליטה במילות מפתח היא חיונית, ולכן איגדנו כאן את העקרונות הבסיסיים שאותם כולם צריכים להכיר:

מהן מילות מפתח?

מילות מפתח הן המונחים והביטויים המשקפים את התוכן והמטרה של האתר שלך. הם הגשר בין מה שהקהל שלך מחפש לבין מה שהאתר שלך מציע. אם אני חברת קידום אורגני, למשל, ומה שאני מציע ללקוחות שלי הוא תכנית קידום אורגני אני אדאג שהמילים: ״קידום אורגני״ יתפסו נוכחות יחסית גדולה באתר שלי כדי שמנוע החיפוש יוכל לעשות אחד ועוד אחד, לחבר בין השאילתא של הלקוח הפוטנציאלי ולאתר שלי, ולהציג אותי בתוצאות החיפוש הרלוונטיות. 

מדוע מחקר מילות מפתח הוא חשוב?

שימוש במילות המפתח הנכונות בתוכן שלך יכול להשפיע באופן משמעותי על הנראות של האתר שלך. מנועי חיפוש כמו גוגל משתמשים במילות מפתח אלו כדי להתאים שאילתות משתמשים לתוכן רלוונטי. מחקר מילות מפתח יסודי יביא בצורה עקיפה לדירוג גבוה יותר, תנועה אורגנית רחבה ומדוייקת יותר וחווית משתמש כללית טובה יותר באתר שלך. אם מחקר מילות המפתח תואם את התוכן שמופיע באתר שלך, לדוגמה, ישנו סיכוי גבוה יותר שמשתמשים שמגיעים מחיפוש מילת המפתח הזו ישארו בדף ולא ינטשו אותו מהר. כך הדירוג שלכם עולה גם מבחינת רלוונטיות של האתר. 

כיצד לבצע מחקר מילות מפתח עבור האתר שלכם

המסע אל עולם ה-SEO מתחיל במחקר מילות מפתח. מציאת מילות המפתח הנכונות כרוכה בזיהוי מונחי החיפוש שבהם קהל היעד שלך משתמש כדי למצוא מוצרים, שירותים או מידע הקשורים לעסק שלך. מחקר אפקטיבי של מילות מפתח טמון בהבנת הקהל שלך וכוונת החיפוש שלו ולכן יש לנו כמה טיפים מאוד חשובים לביצוע מחקר שכזה:

  • התחילו עם מיקוד ברור

לפני שצוללים למחקר מילות מפתח, חשוב להגדיר את הנישה וקהל היעד של האתר שלכם. הכרת המיקוד שלכם תעזור לכם לזהות מילות מפתח רלוונטיות שמתאימות לתוכן ולתחומי העניין של הקהל עצמו, בלי להסיח את הדעת עם מילות מפתח כלליות יותר.

  • כלי מחקר חינמיים למילות מפתח 

לא צריך לרוץ ולשלם! כלי מחקר מילות מפתח בחינם כמו: Ubersuggest, AnswerThePublic וכמובן Google Keyword Planner. כלים אלה מספקים תובנות חשובות לגבי נפח החיפוש של מילות מפתח, תחרות וביטויים קשורים. הם עוזרים לך לחקור מגוון רחב של אפשרויות מילות מפתח והאפשרות לגלות מילות מפתח קשורות זו לזו פותחות אפשרויות חדשות שלא היינו חושבים עליהן לבד. 

גרף מחקר מילות מפתח
גרף מחקר מילות מפתח

הדשא של השכן: מה מחקר מילות המפתח של המתחרים?

מחקר מתחרים הוא מכרה זהב לגילוי מילות מפתח בעלות ערך. נתחו את אתרי האינטרנט של המתחרים שלך כדי לזהות את מילות המפתח שהם משתמשים בהן בהצלחה. גישה זו יכולה לספק רעיונות ותובנות לגבי אסטרטגיות מילות מפתח שעובדות בתעשייה שלך, ויותר מזה: לגלות לכם על אילו ביטויים יש תחרות גבוהה יותר, ואולי לעזור למקד אתכם על ביטויים אחרים. 

  • מילות מפתח עם זנב ארוך (Longtail)

מילות מפתח עם זנב ארוך הן ביטויים ספציפיים, מרובי מילים, שלעתים קרובות יש להם נפחי חיפוש נמוכים יותר ממילות מפתח רחבות ותחרותיות. עם זאת, הם מציעים יתרון משמעותי. מילות מפתח עם זנב ארוך ממוקדות מאוד ובדרך כלל פחות תחרותיות, מה שמקל על האתר שלך להיות מדורג בעבורן. הן מושכות משתמשים שיש להם סיכוי גבוה יותר לבצע המרה כי יש להם כוונת חיפוש ברורה וספציפית, ואם תתמקדו גם במילות מפתח כאלה תוכלו לראות תוצאות באופן מהיר יותר ממה שהייתם מצפים. 

איך להשתמש במילות המפתח בצורה נכונה?

שילוב מילות המפתח שבחרתם באופן טבעי בתוך התוכן שלכם היא פעולה חיונית לקידום אתרים. זה לא אומר הכנסת מילות מפתח ללא הבחנה ובכל מקום; זה כן אומר להציבם אסטרטגית במקום שבו הם משפרים את הרלוונטיות והקריאה של התוכן. הימנעו מתמליל של מילות מפתח שמעפיל על התוכן ועלול לפגוע בדירוג שלך או לתסכל את הקוראים. המטרה העיקרית היא לספק מידע בעל ערך המספק את כוונת המשתמש תוך שילוב של מילות המפתח, ולא ההפך. 

שיטה נוספת לשילוב של מילות המפתח בדף שלכם, הוא שימוש במטא תגיות וכותרות של התוכן, התמונות והסרטונים שאתם משלבים בו. 

מטא כותרות ותיאורים הם הדברים הראשונים שמשתמשים רואים בתוצאות החיפוש. הם משמשים כתצוגה מקדימה קצרה של תוכן הדף שלכם. יצירת כותרות ותיאורים מושכים ורלוונטיים היא חיונית מכיוון שהם משפיעים על החלטת המשתמש אם ללחוץ ולעבור לדף או לא. רכיבים אלה צריכים לכלול את מילת המפתח העיקרית שאליה אתם ממקדים את אותו הדף הספציפי. עם זאת, הם חייבים להיות גם מרתקים ואינפורמטיביים כדי לעודד משתמשים ללחוץ – אנחנו ממליצים לשמור עליהם קצרים ככל הניתן וקונקרטיים כמה שיותר, שמנו לב שמטא תגיות וכותרות שכאלה מייצרות תנועה אורגנית איכותית ביותר.

גם במדיה החברתית ניתן לשלב את מילות המפתח! כשאתם ניגשים לכתוב את הפוסטים שלכם למדיה החברתית, נסו גם שם לשלב את מילות המפתח המרכזיות עליהן אתם עובדים. כך, תוכלו לאותת לקוראים שלכם גם במדיה החברתית על הרלוונטיות שלכם לנושאים מסוימים, וגם להגדיל את החשיפה של המותג שלכם בשימוש באותם ביטויים. במידה ותוסיפו לפוסטים הללו גם קישורים חיצוניים אליכם לאתר, אל דף תוכן רלוונטי למילת המפתח למשל, תוכלו להגביר גם את הדירוג של פרופיל הקישורים הנכנסים שלכם – אבל זה כבר נושא שדיברנו עליו כאן.  

אחרי השילוב – למה לשים לב בקשר למילות המפתח שלנו?

קידום אתרים הוא תהליך מתמשך. תהיו מוכנים להסתגל לשינויים באלגוריתמים, למגמות בתעשייה ולצרכים המתפתחים של הקהל שלך – אבל הכי חשוב? למילות המפתח המשתנות. סקרו והתאימו באופן קבוע את אסטרטגיית ה-SEO שלכם כדי להבטיח שהאתר יישאר תחרותי וימשיך לעמוד בציפיות של המשתמשים ומנועי החיפוש.

השתמשו בכלים כמו Google Analytics כדי לנטר את התנועה באתר שלכם. זה מספק תובנות לגבי מספר המבקרים, התנהגותם ומקור התנועה. מעקב אחר דפוסי התנועה הללו יכול לעזור להבין אילו דפים הם הפופולריים ביותר, מהיכן מגיעים מבקרים ואילו מילות מפתח מניבות תנועה לעומת אלו שלא מניבות תנועה רבה.

בדקו את הביצועים של מילות המפתח שבחרתם. האם הן מובילות את הקהל הנכון לאתר? ניתוח ביצועי מילות המפתח מאפשר לחדד את אסטרטגיית ה-SEO ולתעדף את מילות המפתח היעילות ביותר.

והכי חשוב? עדכניות התוכן. 

מנועי חיפוש מתעדפים יותר ויותר תוכן רענן ורלוונטי. עדכון ורענון קבוע של התוכן מוכיח למנועי החיפוש שהאתר שלכם פעיל ובעל ערך לקוראים שלו. רעננות התוכן יכולה להוביל לדירוג גבוה יותר ולתנועה אורגנית גבוהה יותר. צרו יומן תוכן ותדאגו לעדכן את הבלוג באופן קבוע, בשילוב מילות המפתח כמובן, כדי לשמור על התוכן מעודכן וממיר.

עבודת SEO היא עבודה מתמשכת ודינמית, שתמיד צריך למטב ולמטב. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן בבונובו מוכנים בעבורכם, עם הכלים המתקדמים ביותר והתובנות הטובות ביותר שיהפכו את האתר שלכם מאתר משמים, ללא תנועה, לאתר ממיר באופן משמעותי. 

אנחנו נשמח לשתף פעולה ולמצוא את מילות המפתח המדויקות בעבורכם, להקים אסטרטגיה מלאה ומקיפה מסביבן, ולצאת יחד למסע של קידום ועליית מדרגה. ועכשיו? עכשיו זה הזמן שלכם לקחת את המושכות לידיים ולצאת לפעולה – צרו איתנו קשר, ובואו נתחיל את המסע. 

ידע הוא כוח.

כאן המקום ליהנות ממידע שימושי שיעזור לכם לעשות סדר בכל ה-do’s and don’ts הדינמיים של הג’ונגל הדיגיטלי, שמשתנה כל הזמן. הבלוג מלא במידע שימושי שהכינו לכם המומחים שלנו, קחו אותו

קידום אתרי וורדפרס

בעלי אתר וורדפרס כזה או אחר אצלנו בבונובו תוכלו ליהנות ממגוון רחב של שירותים מקצועיים המיועדים למטרות קידום אתרי וורדפרס

קראו עוד
כאן לכל שאלה
היי 👋
אנחנו פה לעזור