המהפיכה המשולבת – כשקידום אורגני פוגש קידום ממומן

בתוך המערכת האקולוגית של הדיגיטל, לכל ערוץ שיווק יש את היתרונות והחסרונות שלו - לצד הפוטנציאל והמגבלות של האחר. קידום ממומן הינו הכביש המהיר לנראות מהירה, שבו מותגים ממנפים דולרים כדי לתפוס מקום בפינות הנחשקות של האינטרנט. לעומת זאת קידום אורגני מביא איתו תנועה איכותית לאורך זמן ויותר המרות מלידים שצברו אמון במותג שלכם. אבל לא מדובר על שיטה אחת כנגד השניה – אלא על תמהיל חכם של שתיהן כדי להצליח באמת. במאמר הבא אכתוב בפירוט כיצד למנף אסטרטגיות ארוכות טווח לצד קצרות טווח - קידום ממומן שישלים את הקידום האורגני.

תוכן עניינים


קידום אורגני וקידום ממומן לרוב נתפסים כשני צדדים של אותו מטבע – השיווק הדיגיטלי.

בנפרד, שני התחומים האלו מייצגים כוחות מנוגדים, 'מהיר ומניב׳ (קידום ממומן) מול ׳נוכח וצומח׳ (קידום אורגני).

האחד (קידום ממומן) מספק תוצאות מהירות ומיידיות הניזונות מהשקעה כספית, בעוד שהשני (קידום אורגני) מבטיח הכרה ארוכת טווח ופריחה בדיגיטל על ידי יצירת בסיס איתן של תוכן איכותי באתר שלנו, הדגשת מילות מפתח, בניית קישורים יעילה ושיפור חווית המשתמש באתר.

אבל דמיינו לעצמכם גישה שבה שני הכוחות ״המנוגדים״ הללו (לכאורה) משתלבים, שבה הם לא רק מתקיימים יחד אלא משתלבים וממנפים אחד את השני, מקיימים אינטראקציה ומתערבבים זה בזה כדי ליצור משפך שיווקי הוליסטי וסימביוטי – כזה הממנף את הזריזות והמיידיות של קידום ממומן כדי לעזור לשרוד את היום יום הישראלי ע"י הכנסת מזומנים באופן מהיר לקופת העסק לצד בניית תשתיות קידום אורגני בריאות שיעזרו להביא יציבות ואריכות ימים למחלקת השיווק והמכירות שלכם. (גם אם זה רק אתם שם…)

תארו לעצמכם אסטרטגיה שלא רק "מספרת את סיפור המותג שלכם אלא צופה בו דרך זכוכית מגדלת"סופרת לידים" אלא מטפחת קהילת לקוחות פוטנציאלים שתספוג את התכנים שאתם יוצרים כדי להגדיל את כמות המבקרים באתר ולהחדיר מסר אחד עיקרי לתת המודע שלהם "אנחנו יודעים מה אנחנו עושים", ברגע שזה יחלחל אצלהם, אתם כבר במצב טוב… זו המהות של בניית משפך שיווקי שלוקח בחשבון שימוש בקידום אורגני לצד ממומן וניהול מערכי סושיאל.

נעים להכיר – אנחנו בונובו, סוכנות שיווק דיגטלי שמוביל את הלקוחות שלו בחקירה מאירת העיניים הזו מאז היווסדנו. יחד איתכם אנו מגלים כל פעם מחדש את הפוטנציאל של רתימת השילוב העוצמתי הזה כדי להניע את הצמיחה, המעורבות וההמרה של מותגים מוכרים. 

באמצעות הנרטיב הנרחב הזה, אנו שואפים לייצר פרספקטיבה רעננה ולהעצים אותך עם הידע והאסטרטגיות הנכונות כדי לנצל את השילוב הזה ביעילות ולזרז את הביצועים הדיגיטליים שלך כדי להבדיל את המותג שלך במרחב הדיגיטלי השוקק.

מה זה בכלל קידום ממומן?

קידום ממומן (PPC) סובב סביב השגת תנועה לאתר או לעמוד נחיתה מהפלטפורמות המוכרות לנו – פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, ג׳ימייל, יוטיוב וכו׳.

באמצעות קידום ממומן נוכל להופיע במקומות הטובים ביותר ברשת, אבל לא רק. קידום ממומן (כשנעשה נכון) מאפשר לנו להגיע לאנשים הנכונים ובזמן הנכון. יש לנו שליטה בכל הצגה של מודעה כמעט בכל פלטפורמה (איפה המודעה תופיע, אילו אנשים יראו אותה ובאיזה שעות יראו אותה).

ברגע שגולש ילחץ על מודעה נשלם סכום מסויים של שקלים עבור אותו קליק – מכאן גם השם המקצועי של תחום הקידום הממומן – Pay Per Click (PPC). מסיבה זו אחוזי ההמרה גבוהים יחסית בקידום הממומן וההחזרים על ההשקעה הם מיידיים (שמנו כסף בתחילת החודש ונספור את הרווחים בסופו).

מה זה קידום אורגני?

לעומת זאת, קידום אורגני הוא אומנות הגדלת החשיפה בגוגל בדרכים "טבעיות" שבהן לא נשלם עבור הקלקת הגולש, אנו נעשה זאת ע"י שיפוץ ושיפור האתר שלנו ולכן גם נקרא לו פעמים רבות "אופטימיזציה למנועי חיפוש" (Search Engine Optimization – SEO).

מצויד בפרקטיקות כגון מחקר מילות מפתח קפדני, יצירת תוכן מרתק ובניית קישורים, הקידום האורגני שואף להשיג את הנוכחות האמינה והאותנטית ביותר בעמוד תוצאות החיפוש, וזאת כיוון ש״נבחרנו״ להיות התוצאה המועילה ביותר ליצור החשוב ביותר עבור גוגל והוא "ההומו-מחפש" – שהוא גם הלקוח של מנוע החיפוש – . בניגוד לקידום הממומן קידום אורגני אינו מספק החזר מיידי על ההשקעה ויש להסתכל עליו כהשקעה לטווח ארוך (שמים כסף בתחילת החודש ונספור את הרווחים לאחר 3-6 חודשים אך למשך שנים קדימה).

דוגמה מהחיים האמיתיים – מדוע כדאי לשלב קידום אורגני עם ממומן במקביל

אבל מה קורה כששני התחומים הללו נפגשים? מה אם נרתום את הקידום הממומן והקידום האורגני יחד לגישה הרמונית ומשולבת? התוצאות יכולות להיות מהפכניות ממש.

הנה דוגמה מהחיים האמיתיים על לקוח אנונימי שלנו, אתר איקומרס שמוכר נעלי ריצה. באמצעות חלוקה אסטרטגית של השקעת תקציב השיווק שלהם בין קמפיינים של PPC (לנראות מיידית) ופעולות SEO כדי לטפח הכרה ארוכת טווח של המותג הם הגיעו בדיוק לתוצאה שהם רצו.

נראות משמעותית הן בתוצאות החיפוש בתשלום והן בתוצאות חיפוש אורגניות – הכנסות מיידיות שמאפשרות לעסק ״אוויר תזרימי״ לצד ניהול תשתיות שיווק שמאפשרות להם לקבל טראפיק ״ללא עלות״ בצורה יציבה ולאורך זמן.

זה מאפשר להם לצמצם משמעותית את הוצאות השיווק בתקופות קשות ולהגדיל רווחים באופן עקבי ופותח להם דלת לבצע פעולות של ״הכפלת כוח״, בהן התנועה האורגנית מייצרת ״גב״ לתנועה הממומנת ועוזרת להגדיל את התוצאות על כל שקל שהם משקיעים.

האמון שנצבר באמצעות "בולטות" אורגנית (כל ביטוי שנחפש בגוגל יציג אותם בעמוד הראשון של עמוד תוצאות החיפוש) הגביר את האמינות של מודעות ה-PPC של אותו אתר איקומרס ועודד אחוזי הקלקה גבוהים בהרבה ממה שהיה בעבר, כאשר רק התחילו את עבודת ה-SEO. כשהתנועה נכנסה ממקורות הגעה ממומנים המשתמשים בחרו להישאר בשל האמינות והרלוונטיות של התוכן האורגני האיכותי שכבר קיים באתר.

האמנות של שיווק דיגיטלי היא סינרגיה הרמונית שמסייעת ומקדמת את שני צדדי המטבע הללו, ומובילה לעלייה מגוונת בשיעורי ההמרה (Cost per Conversion).

בסוף מאמר זה, לא רק תעריכו את הצורך באינטגרציה aכזו, אלא גם תאספו תובנות, אסטרטגיות וטיפים מעשיים ליישום גישה מאוחדת זו, שעלולה לחולל מהפכה של ממש ביציבות העתידי של המותג שלכם.

כיום, רוב הסיכויים שאתם מתפתחים משימוש בקידום ממומן ובקידום אורגני ככלים נפרדים, ואנחנו כאן כדי לשנות את זה! אם תעברו לפרספקטיבה שבה שתי הישויות הללו מתמזגות יחד ויוצרות נרטיב שיווקי דיגיטלי עשיר ומשפיע תגלו שבעצם זה כל סוד ההצלחה. הגיע הזמן לנצל את הפוטנציאל הבלתי מוגבל שטמון בשילוב של קידום ממומן וקידום אורגני.

איור של שילוב כלים בשיווק דיגיטלי

כיצד קידום אורגני מעצב את המיתוג שלכם באמצעות מנועי החיפוש

כל התקדמות בתחום של קידום אורגני טומן בחובו פתרון של מכשולים ראשוניים, אתגרים שכל עסק חייב להיות מוכן להתגבר עליהם. אחד האתגרים האדירים ביותר הוא העיסוק במילות מפתח מכירתיות ומאוד ספציפיות לתעשייה.

אפשר לדמות את הקרב על מילות המפתח כאזורי קרב של ממש שנהיים נרחבים ותחרותיים יותר ויותר, עם עסקים רבים שמתחרים על אותם מקומות ראשונים מכריעים בדפי התוצאות של מנוע החיפוש.

למה זה עובד בדיוק? בין אם יש על הביטויים המחופשים תחרות או לא, התוצאות מבוססות על אלגוריתמים מתוחכמים למדי של מנועי החיפוש עצמם המוצאים בדיוק את האתרים הרלוונטיים לשאלות המשתמשים. ככה המנועים הללו מייצרים, למעשה, אמינות. פירטתי נרחבות על הצורה בה גוגל מחליט מי יופיע בעמוד הראשון שלו במאמר הזה על הגורמים עיקריים להתקדמות אורגנית בגוגל.

במילים פשוטות: משתמשים מוצאים בתוצאות אורגניות יותר סמכותיות ורלוונטיות בהשוואה לפרסומים בתשלום. זה בעיקר בגלל שהם מבינים שתוצאות אורגניות מקבלות את השטח הנדל"ני הזה בגלל שהן רלוונטיות ואיכותיות ולא בגלל שמותג שילם כדי להיות שם. 

רמה זו של אמון של משתמשים בתוצאות אורגניות מדגישה את החשיבות של אתר אינטרנט מותאם היטב העומד בהנחיות שנקבעו על ידי מנועי החיפוש. האתגר, אם כן, טמון בשלב הראשון, בזיהוי המילים הנכונות (כדי לבחור את הקרבות שלכם), אבל גם בשלבים הבאים של שמירה, מינוף והגדלת האמון הזה בדרך עקבית כדי לעצב התנהגות משתמשים ודפוסי ניווט בצורה חיובית כלפי המותג שלכם.

למרות המורכבות והמאבקים, המסע של הקידום האורגני שווה את המאמץ, ומבטיח שורה של יתרונות שתורמים לחיזוק הנוכחות הדיגיטלית שלך. אחד היתרונות הגדולים ביותר של קידום אורגני הוא הפוטנציאל שלו להקפיץ את איכות תנועת המבקרים לאתר שלכם.

ההשפעה של קידום אורגני משפיעה המון על רמת ההתעמקות, החיבור והמעורבות של המשתמש. על ידי פריסת תוכן באיכות גבוהה, שיפור מהירות טעינת האתר, הבטחת ידידותיות לשימוש בנייד ושיפור ארכיטקטורת האתר.

המשמעות היא שמשתמשים יישארו זמן רב יותר באתר, יבחנו את מגוון ההצעות, ייצרו היכרות נרחבת יותר אתכם, ובהדרגה יבטחו במותג שלכם.

ואז מגיע החיפוש אחר המקום העליון הנחשק בדפי החיפוש עצמם. עמדה שמבטיחה את הנראות הגבוהה ביותר, מובילה להגדלת אחוזי ההקלקה וללכידת פלחים גדולים יותר של קהל היעד שלך. המקום העליון הזה, בניגוד לאלה בקידום ממומן, מגיע ללא עלות לקליק, מה שאומר שכל קליק שמוביל לקוח פוטנציאלי לאתר שלך הוא בחינם, ממקסם רווחים מהמרות ומוזיל את העלות לכל רכישת לקוח – ואיך מגיעים לשם? עובדים לאורך זמן באופן עקבי, בוחרים את הקרבות הנכונים על מילות המפתח ומבצעים אופטימיזציות בלי לעצור לרגע.

קידום ממומן והפוטנציאל העצום שלו

למרות היתרונות הרבים של קידום אורגני, בעולם של שיווק דיגיטלי אסור להתעלם גם מהתרומה של קידום ממומן. אסטרטגיות אורגניות מתמקדות במשחק לטווח ארוך, עם נראות וסמכות שנבנות עם הזמן ויחד עם זאת, כאשר מתעורר הצורך בנראות מיידית והמרות מהירות, לקידום ממומן אין אח ורע.

קידום ממומן מאפשר לעסקים לשלוט בנראות שלהם במדויק, תוך מיקוד לקבוצות ספציפיות על סמך נתונים דמוגרפיים ופסיכוגרפיים, ובכך ליישר את המותג שלך עם הקהל הנכון בזמן הנכון. הוא מספק מסלול מואץ להשגת יעדי השיווק, על פי ניתוח קהל מתוחכם.

למרות שהיכולות של שלל הפעולות והניתוחים שניתן לבצע בקידום ממומן יוצאות דופן, המפתח לקידום PPC מוצלח טמון באיזון נכון של תקציבי הקמפיינים, והבטחת הקצאת התקציב למשימות שמספקות תשואה משמעותית.

יש לבצע אופטימיזציה מתמדת של הקמפיינים שלנו כדי לעמוד בקצב של מגמות משתנות והתנהגות צרכנים. 

השקעת זמן, מאמץ ותקציב ביעילות היא אתגר קריטי שעסקים חייבים לנווט בו כדי לנצל את הפוטנציאל שמציע הקידום הממומן. אנחנו תמיד ממליצים לעבוד עם מומחה שמכיר את השטח, מכיר את הטרנדים הנוכחיים ואת הכלים הקיימים בצורה המעמיקה ביותר כדי שיוכל לעזור לכם לבנות את התמהיל הנכון של המודעות שלא רק יוציאו כסף מתקציב השיווק שלכם עבור חשיפה, אלא גם יכניסו המרות גבוהות.

העולמות המתנגשים אך הסימביוטיים של קידום אורגני וקידום ממומן יוצרים פסיפס תוסס ודינאמי. המאבק על הכרה במרחב הדיגיטלי מצריך סבלנות מתמשכת, אופטימיזציה מתמדת והבנה חדה של התנהגות הקהל שלך. 

כשאנחנו מדברים על מסע משולב של קידום ממומן ואורגני כאחד אנחנו מדברים על מסע קשה ומורכב, אבל היתרונות המובטחים שהוא מביא למסע הדיגיטלי של המותג שלכם הם חסרי תקדים. מציאת השילוב הנכון של גישות אלו תסלול את הדרך לנוכחות מקוונת מושכת שתהדהד עם קהל היעד שלך ותגביר את הביצועים הדיגיטליים של המותג שלך.

השילוש הקדוש: קידום ממומן, קידום אורגני והמדיה החברתית

זה לא סוד שרוב הפרסום בסושיאל עובד בעיקר על מודל ממומן של PPC. אם כך – מאוד ברור לנו איך קידום ממומן במנועי חיפוש ומדיה חברתית משלבים את הכוחות שלהם, אבל כמו שציינו למעלה – השילוב של עבודה ממומנת ואורגנית הוא הסוד האמיתי. אז איך קידום אורגני משתלב במדיה החברתית? בקלות. 

גם לרשתות החברתיות ישנם אלגוריתמים חכמים שמסננים, מפלטרים ומעבירים מידע ופוסטים רלוונטיים למשתמשים שלהם. ככל שאחוז המעורבות (engagement), של הפוסט גבוהה יותר, למשל, כך גם יפולח ״פרופיל״ המשתמש הנכון בעבורכם והתוכן שלכם יוצג ליותר ויותר משתמשים שתואמים לקהל הלקוחות שלכם. המטרה של עבודה אורגנית היא לייצר תוכן איכותי ואמין שימשוך מעורבות גבוהה, שייתן ערך אמיתי ללקוח ושיציג את המותג שלכם בכבוד. 

עבודת SEO שמשתלבת עם מדיה חברתית וקידום ממומן יוצרת סינרגיה חזקה, המשפיעה באופן משמעותי על ביצועי השיווק הדיגיטלי של המותג שלכם. בואו נעמיק יותר כיצד נוצר הקשר וכיצד הוא מתפתח באופן אורגני, תוך הגדלת טווח החשיפה והמעורבות של אנשים עם המותג שלכם.

הנה כמה מהטיפים הטובען ביותר שיש לנו לשימוש במדיה החברתית שמשלבות גם קידום ממומן וגם קידום אורגני? טוב ששאלתם, הנה הם:

  1. שילוב מילות מפתח

שילוב של מילות מפתח מתאימות בתוכן המדיה החברתית שלך הוא הצעד הבסיסי לקראת חיבור בין קידום אורגני למדיה חברתית.

אלגוריתמי הפלטפורמות בסושיאל פועלים באופן דומה לאלגוריתמי החיפוש של גוגל, תוך שימוש במילות מפתח כדי להבין את ההקשר של הפוסט שלך ולהבטיח שהוא יגיע לקהל הנכון. 

שילוב מילות מפתח רלוונטיות, במיוחד אלו המשמשות את אסטרטגיית ה – SEO שלכם בגוגל, מביא להעברת מסרים עקביים בין הפלטפורמות. יתר על כן, זה יכול להשפיע באופן משמעותי על הנראות, הגילוי וההתאמה של התוכן שלך עם זהות המותג שלך. מילות מפתח צריכות להיות שזורות בצורה חלקה בפוסטים שלכם, בתיאורים, בהאשטאגים ואפילו בתגיות וידאו ותיאורי תמונות.

  • מדיה חברתית לבניית קישורים איכותיים

פלטפורמות מדיה חברתית משמשות כמרכז המושלם להגדלת קישורים נכנסים לאתר שלך. על ידי שיתוף תוכן איכותי, בעל ערך ונגיש, אתם מעודדים את המשתמשים לשתף את הפוסטים והמאמרים שלכם, מה שמוביל לנראות רבה יותר ולקישורים נכנסים פוטנציאליים מאתרים אחרים. 

במילים פשוטות, ככל שהתוכן שלכם משותף באופן רחב יותר, כך תוכלו להבטיח לעצמכם יותר קישורים וגולשים נכנסים לאתר. פעולה זו מזינה את מאמצי ה-SEO שלכם מכיוון שקישורים נכנסים מהווים נדבך מרכזי גם באלגוריתמים של גוגל. כתוצאה מכך, הפעילות שלך במדיה החברתית מזינה את פעולות ה-SEO שלכם, ויוצרת מעגל סגור.

  • אופטימיזציה מבוססת פלטפורמה

כל פלטפורמת מדיה חברתית פונה לקהל דמוגרפי אחר ותומכת בסוגי תוכן אחרים. אסטרטגיה שיווקית מוצלחת של מדיה חברתית תכיר בהבדלים הללו ותתאים תוכן כך שיתאים לתכונות הייחודיות של כל פלטפורמה, כמו גם לקהלים הייחודיים לה.

לדוגמה, טוויטר מושלם לעדכונים או חדשות קצרות ומהירות, אינסטגרם הוא גן עדן ויזואלי, לינקדאין תומך בתוכן מקצועי ואינפורמטיבי, ופייסבוק יכול לספק שילוב של כולם ופילוח רחב של קהלים. הבנת הניואנסים הללו וביצוע אופטימיזציה של התוכן שלך בהתאם יכולים להגביר את התוצאות שלכם.

עבודה אורגנית על תכנים רלוונטיים לפלטפורמה דואגת למעורבות גדולה, בעוד פילוח נכון של קהלים באמצעים ממומנים מאפשר לכם להגיע לקהלים ממוקדים הרבה יותר על בסיס המשתמשים של כל פלטפורמה בנפרד. בלינקדאין, לדוגמה, תוכלו למצוא קהלים מקצועיים ולפלח אותם על פי תכונות מקצועיות כמו משך עבודה, חברה בה עובדים ותחום עבודה – דבר שלא ניתן לעשות בפלטפורמות אחרות. 

הייתרונות של כל פלטפורמה באים לידי ביטוי גם בתכנית אורגנית וגם בתכנית ממומנת – והשילוב של שלושת הגורמים הללו מייצר גן-עדן לשיווק דיגיטלי

משלבים כוחות בין אורגני וממומן עם בו-נובו

עוצמתיים לבדם, אך מהפכניים ביחד, קידום ממומן וקידום אורגני מסמנים את תחילתו של עידן של אסטרטגיות שיווק דיגיטלי הוליסטיות. זה לא עניין של בחירה באחד על פני השני, אלא בהבנה כיצד הם מתקיימים יחד, מקיימים אינטראקציה ומשלימים זה את זה. הבנה זו היא עיקרה של אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוצלחת. יחסי הגומלין הללו מרחיבים את השפעתם גם למדיה החברתית, ומשפרים עוד יותר את טווח החשיפה והמעורבות של עסקים.

העתיד של השיווק הדיגיטלי טמון בחוכמה לשלב, לחדש וליישם אסטרטגיות אלו ביעילות. זהו מסע מרגש של חקר של אינסוף אפשרויות תוך ניווט בגחמות הנוף הדיגיטלי.

ואתם, אתם רוצים שהמותג שלכם ירוויח מהגישה המהפכנית הזו לשיווק דיגיטלי? בונובו כאן כדי להדריך אתכם. אנו מתמחים ביצירת אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות לעסקים, הכוללות קידום ממומן וניהול סושיאל לצד קידום אורגני. תנו לנו לעזור לכם לשרטט את הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר לעבר נוכחות דיגיטלית מהשורה הראשונה, תוך יצירת מרחב ייחודי למותג שלכם בנוף הדיגיטלי המשתנה. פנו אלינו עוד היום, ובואו נכתוב יחד את סיפור ההצלחה של המותג שלכם. ברוכים הבאים לעתיד הברור של השיווק הדיגיטלי; ברוכים הבאים לבונובו.

ידע הוא כוח.

כאן המקום ליהנות ממידע שימושי שיעזור לכם לעשות סדר בכל ה-do’s and don’ts הדינמיים של הג’ונגל הדיגיטלי, שמשתנה כל הזמן. הבלוג מלא במידע שימושי שהכינו לכם המומחים שלנו, קחו אותו

קידום אתרי וורדפרס

בעלי אתר וורדפרס כזה או אחר אצלנו בבונובו תוכלו ליהנות ממגוון רחב של שירותים מקצועיים המיועדים למטרות קידום אתרי וורדפרס

קראו עוד
כאן לכל שאלה
היי 👋
אנחנו פה לעזור